Snimljen u crno-bijeloj tehnici zbog čega sve više izgleda kao špijuniranje nečijih domaćih filmova, “Mr.” usredotočuje se na oca i sina koji su međusobno oblikovali živote i još uvijek nose puno ljubavi jedno za drugo (i neka neriješena pitanja). U kasnim 1960-ima i ranim 1970-ima, Robert Downey postao je kulturni kamen temeljac, pronašavši svoj najveći uspjeh u anarhičnoj satiri “Putney Swope”. Smith, Downeyjev sin, i redatelj otkrivaju svoj proces kroz “Mr.”, raspravljajući o tome kako uokviriti određene scene i čak smišljajući alternativne verzije nekih od njih na način na koji bi Downey stariji odsjekao u suprotnosti sa Smithom. (Želio sam više od ovoga zbog onoga što otkriva o Downeyjevoj tužbi protiv dokumenta o njemu.) Kao rezultat toga, postaje dokumentarac ne samo o povijesti, već i o trenutnoj umjetnosti snimanja filmova, hvatajući tri glasa koji se udružuju kako bi proizveli ono što vi vidjeti na ekranu.

Dok ovaj pristup može dovesti do hladnog, distanciranog i gotovo formalno kliničkog ishoda za neke projekte, suprotno vrijedi za “Mr.” Spuštanjem zastora nad procesom, čini se kao da smo u sobi s Robertom i njegovom obitelji više nego što bismo bili u tradicionalnijoj biodokuciji. Pogledi u stranu ili pogledi koji bi bili odrezani u uglađenijoj verziji ovog filma podižu ga na nešto osobno. Postoje trenuci kada pristup domaćem filmu može biti previše proračunat, i mislim da postoji verzija “Mr.” ovo je još grublje oko rubova, više verité i manje profinjeno, jer mali ritmovi koji se osjećaju tako autentično daju emocionalnu snagu koju postiže na kraju.

Jer vidite, Robert Downey umire u ovom filmu – preminuo je u kolovozu 2021., a naš Sergio Mims je ovdje napisao prekrasnu počast – i tako cijeli projekt ima snagu konačnosti. Kompliment je napisan od strane osobe koja ga hvali. Emocionalni pristup Smithu od strane njegovih subjekata je izvanredan, posebno u scenama u kojima vidimo jednog od najpoznatijih glumaca superheroja u povijesti kako se doslovno slomi dok razgovara o svom ocu na terapijskim seansama. Istina je da je Juniorove ovisnosti potaknuo čovjek koji je bio toliko kontrakulturan da je svom sinu od malih nogu davao drogu, a to je demon kojeg ni smrt ne može u potpunosti ugasiti, ali fascinantno je gledati kako se Downey bori s njim .

Neke od obiteljskih priča trebalo je dublje istražiti, a dokumentarac se ponekad čini kao povlačenje konopa između nečega što bi netko gledao na satu filmskih studija i nečega što bi gledao na satu psihologije. Siguran sam da bi vaši subjekti tvrdili da je to namjerno. Film i psihologija nisu samo slični, oni su obitelj.

Danas na Netflixu.