1961. godina je i počela je gradnja Berlinskog zida. Pod vodstvom Waltera Ulbrichta, Berlin je podijeljen na istočni i zapadni sektor. Mnogi Nijemci pokušavaju prijeći zid – preko ili ispod – dok oni u Istočnom Berlinu pokušavaju doći do slobode s druge strane. Rođaci Paul (Lewis Bruniges) i Freddie (Oliver Yellop) mjesecima se sastaju kako bi potajno iskopali tunel za bijeg na zapad. Niall Ransome daje scensku gitaru i Krautrock pratnju. Dok kopaju, razgovaraju o uobičajenim stvarima o kojima mladi pričaju:…

u redu

Sjajan koncept, ali koji ostavlja fascinantne tunele neistraženima.

1961. godina je i počela je gradnja Berlinskog zida. Pod vodstvom Waltera Ulbrichta, Berlin je podijeljen na istočni i zapadni sektor. Mnogi Nijemci pokušavaju prijeći zid – preko ili ispod – dok oni u Istočnom Berlinu pokušavaju doći do slobode s druge strane. Rođaci Paul (Lewis Bruniges) i Freddie (Oliver Yellop) mjesecima su se okupljali kako bi potajno iskopali tunel za bijeg na zapad. Niall Ransome pruža scensku gitaru i Krautrock pratnju.

Dok kopaju, razgovaraju o uobičajenim stvarima o kojima mladi razgovaraju: noćnim izlascima na piću, djevojkama i temama za koje možemo samo nagađati da su bile uobičajene stvari o kojima su mladi razgovarali u to vrijeme i na tom mjestu. To uključuje Stasi – tajnu policiju – i korištenje doušnika za špijuniranje stanovništva.

Jesu li mladi toliko bezbrižni da ne brinu hoće li biti uhvaćeni ili otkriti posljedice tunela? Postoji neobičan nedostatak istraživanja toga, čak i kad se igra okrene i tunel se uruši. Umjesto toga, ulazimo u ljubavnu priču, s izdajom, gotovo iz vedra neba, koja zabija klin između dvoje rođaka, koji zatim doslovno kreću u suprotnim smjerovima kroz tunel. Potencijalno fascinantno područje rasprave javlja se kada otkrijemo rođakovu umiješanost u Stasi, ali nažalost to je uglavnom neistraženo, iako izvrstan i povezan rad iz brze borbe izlazi vrlo dobro.

Postoji učinkovita upotreba svjetla i zvuka (Fergal Mulloy) i pametno upravljanje Colin Ellwood kako bi nam pokazao dva rođaka ispod zemlje, paralelno postoji jednostavan, ali inovativan rad na dizajnu, u kojem mali komadi metala dobro definiraju tunel i demonstriraju dio napora koji bi bio potreban za njegovo iskopavanje i podupiranje.

Nažalost, tunelima povremeno se kreće malo prebrzo, osobito kada dođe do promjene scene. Svjetla se odmah gase nakon što je red dovršen, a više nego jednom malo više prostora za disanje bilo bi dobrodošlo.

Ova predstava ima sjajan koncept i dotiče nekoliko područja koja mogu stvoriti veliku dramu. Volio bih vidjeti te tunele (ispričavam se!) i da nešto stvarno jako proizađe iz posla u budućoj utrci.

Napisao: Oliver Yellop
Režirao Colin Ellwood
Dizajn zvuka Fergal Mulloy
Glazba Benji Hooper

Tuneli nastupa u Kazalištu Park u sklopu njihovog Neka moj bude dupli sezona s Pressom (recenzija ovdje). Ulaznice se mogu kupiti zasebno ili kao dupli račun s popustom. Više informacija i rezervacije možete pronaći ovdje.