Postoji stari vic da se country glazba može sažeti kao ‘žena me ostavila i pas mi je umro’. Ima toga ovdje. Matt Bradley (Sam Hoare) stupa na pozornicu iz publike, uz samo promjenu glazbe koja označava da je Press počeo. Priča s nama kao da smo se upravo sreli u pubu, objašnjavajući kako je stvarno loše sreće: mrtav pas, mrtva žena i neka djeca upravo su mu ukrali novčanik. Možemo li ga počastiti pićem? Dobro se računa i…

u redu

Karizmatična izvedba Sama Hoarea, ali treći čin jednostavno ne funkcionira.

Postoji stari vic da se country glazba može sažeti kao ‘žena me ostavila i pas mi je umro’. Ima toga ovdje. Matt Bradley (Sam Hoare) ulazi na pozornicu iz publike, samo s promjenom glazbe koja to ukazuje Pritisnite počelo je. Priča s nama kao da smo se upravo sreli u pubu, objašnjavajući kako je stvarno loše sreće: mrtav pas, mrtva žena i neka djeca upravo su mu ukrali novčanik. Možemo li ga počastiti pićem?

On to dobro priča i uvjerljiv je – ali ispada da nas je varao. Posudio je priču iz nečega što je ispričao i malo ju je začinio. To je ono što on radi za posao. On je ‘novinar’ za neimenovane, ali vjerojatno s crvenim koricama ‘novine’. Matt nam priča kako je izvrnuo susjedove riječi kako bi zašio čovjeka i pretvorio ga u razbojnika s naslovnice. To je ljigavo i grozno i ​​vrlo je lako vidjeti kako neke publikacije to mogu izvesti.

Hoare se dobro ponaša i posebno dobro drži nas uz sebe, budući da je Matt prilično odbojan. Nema ničeg posebnog u vezi s njim, ali ima humora i šarma. On to koristi kako bi pokrenuo svoju karijeru naprijed, izvrćući nekoliko riječi tek toliko da dobije istaknutu poziciju. Hoareov scenarij aludira na mnoge stvari koje možemo identificirati u stvarnom svijetu – hakiranje telefona i, posebno, istragu o Levesonu, te napominje da se nije puno promijenilo nakon sve te strke. Postoje mnoge aluzije na ‘mutne ljude’ koji kontroliraju medije (i druge stvari), ali su nejasne i manje istražene.

Dok se posljedice Mattovog ‘novinarstva’ vraćaju da ga progone, prisiljen je suočiti se s nekim izborima koje je napravio i vlastitim moralom. Ovo je manje uvjerljivo što se tiče priče, ali Hoare ustraje. Pritisnite zatim se pomiče s pitanja izvučenih iz trenutnih naslovnica na zamišljenu budućnost u Britaniji. Puno slamanja medija koje smo vidjeli u manje demokratskim zemljama diljem svijeta javlja se ovdje u Ujedinjenom Kraljevstvu, izbjeglice se pretvaraju u teroriste, a tisak postaje neprijatelj. Postaje pomalo distopijski. Hoareov kratki uvod govori nam da je ovo Mattov put do iskupljenja: mislim u ovome Pritisnite je neuspješan, jer se čini da je gotovo sve što Matt čini u njegovom vlastitom interesu. Nema naznaka da je zapravo naučio i promijenio se iznutra.

Predstava završava neočekivanim otkrićem da su događaji prikazani u ovoj imaginarnoj budućnosti zapravo iščupani iz pravih, nedavnih naslova – samo negdje drugdje u svijetu. Stavljena je naslovljena novinska fotografija muškaraca koji kleče u Mjanmaru, a možemo se povući iz događaja iz Pritisnite da ubrzo završe u masovnoj grobnici. Tek nakon malo istraživanja otkrivam da je naslov naziv mjesta, a ne novinara, što njegovu upotrebu čini pomalo grubom. Razumijem da je dio ovoga upozorenje da se ti događaji mogu dogoditi bilo gdje, ali ako je namjera ispričati priču o tim događajima, molimo vas da ispričate priču o tim događajima.

Ima dobrih elemenata u ovoj igri. Hoare je uvjerljiv, a priča o novinaru niskog života koji se suočava s posljedicama čini zabavnu noć. Ali dolaskom trećeg čina u distopijsku budućnost, on je izgubljen.

Napisao: Sam Hoare
Režija: Romola Garai

Novinarske predstave u Kazalištu Park u sklopu sezone Make Mine A Double do 10. prosinca 2022. Predstava se izvodi uz Tunele (recenzija ovdje). Obje predstave mogu se rezervirati odvojeno ili kao dupli račun. Više informacija i rezervacije možete pronaći ovdje.