Ep o Gilgamešu jedna je od najstarijih priča na svijetu: zabilježena je na glinenim pločama prije više od 3500 godina u Mezopotamiji. Britanski muzej čuva glinenu pločicu, otkrivenu u sjevernom Iraku i prvi put prevedenu 1874., koja govori o Priči o potopu; dio ovog epa. Dakle, koje je bolje mjesto za pripovjedača (i umjetničkog direktora The Crick Crack Cluba) Bena Haggartyja da se pridruži talentiranom multiinstrumentalistu Jonahu Brodyju i vrati nas tisućljećima unatrag da čujemo priču o Gilgamešu, kralju Uruka? Nema tu štednje. Haggarty i Brody počinju u…

Jedna od najstarijih priča na svijetu ispričana s neizmjernim talentom, energijom i entuzijazmom.

Ep o Gilgamešu jedna je od najstarijih priča na svijetu: zabilježena je na glinenim pločama prije više od 3500 godina u Mezopotamiji. Britanskih muako jedan drži glinenu pločicu, otkrivenu u sjevernom Iraku i prvi put prevedenu 1874., koja govori o potopu; dio ovog epa. Dakle, koje je bolje mjesto za pripovjedača (i umjetničkog ravnatelja Klub Crick Crack🇧🇷 Ben Haggarty pridružiti se talentiranom multiinstrumentalistu Jonah Brody i vratiti nas tisućljećima unatrag da čujemo priču o Gilgamešu, kralju Uruka?

Nema tu štednje. Haggarty i Brody počinju ispočetka, kad nije bilo ništa – ništa. Zatim dolaze bogovi, zatim svijet i na kraju mi ​​ljudi i Gilgameš. Haggarty je u stalnom pokretu, njegovo tijelo dio je pripovijesti. Pokazuje nam gore i dolje i lijevo i desno; on se kreće po pozornici i svaka gesta je u službi pripovijesti, s nekim ekstra jasnim zadovoljstvom dok geste naglašavaju povremeno dijelove priče s temom za odrasle. On gradi svijet, baš kao što su to činili bogovi za koje nam govori, dio po dio, sve dok ne dođemo do rođenja Gilgameša.

Ubrzo otkrivamo da Gilgameš nije dobar kralj, pa se umiješaju bogovi kako bi stvorili njegovu sjenu, Enkidua. Međutim, njih dvojica postaju veliki prijatelji, čak i braća. Zajedno putuju dalje nego itko prije, tražeći drvo za izgradnju resursa za spas grada i ljudi Uruka. Putem ubijaju bogove i grade zid za spasioce. Dakle, nakon što Enkidu umre, Gilgameš prelazi opasna mora u potrazi za besmrtnošću, ali uči dobro u životu. Nešto od ovoga moglo bi zvučati poznato; herojsko putovanje, slično onom koje redovito možemo vidjeti u filmovima. Ali ovo je bila prva priča, napisana u glini prije tisućljeća. Haggarty oživljava ne samo priču nego i svakog lika; čitavi razgovori između njih događaju nam se na pozornici jednostavnim okretima tijela.

Brody uglavnom prati Haggartyja, dodajući izvrsnu psihodeličnu glazbu (izbrojao sam najmanje šest korištenih instrumenata) i povremene efekte. Dodatna razina prave energije dodaje se nastupu kada se dva izvođača sretnu dva puta, jednom svirajući bubnjeve i Brodyja pjeva, kako nam govore o proslavi. Osjećao se kao divan prirodni spoj dvoje pripovjedača. Voljela bih imati malo više toga.

Popodne je fantastično, ali je dugo. To je dovelo do dodatne komedije s velikim smijehom jer je, uz besprijekorno savršen tajming, Haggarty zaustavljen usred streama. Čim je rekao “Utnapishtim kaže”, Britanski muzej tannoy je došao objaviti da se muzej zatvara. Haggarty je pričekao da ovo završi, a zatim se našalio da Utnapishtim to nije rekao, prije nego što je nastavio.

Crick Crack Club vraća se u British Museum 2023. godine sa svojom serijom Epic Sundays. To je prekrasno mjesto za provesti uzbudljivo poslijepodne prebačeno u prošlost zahvaljujući povijesti i glazbi. Crick Crack Club čini da izgleda jednostavno. Predivan posao.

Gilgamesh igra u British Museumu u samo jednoj izvedbi. Za pojedinosti o drugim emisijama provjerite web stranicu Crick Crack Cluba ovdje.