February 3, 2023

Od trenutka ulaska na mjesto projekta Atom Boi, gledatelj je stavljen pod nadzor i time otuđen. Glumeći mladu redateljicu, Francesca Marcolina drži telefonsku kameru u ruci i oponaša snimke publike. Opća atmosfera je jeziva, ali intrigantna, s hladnom tamom Trezora koja odgovara neugodi gledanja. Na pozornici se nalazi ekran koji poziva publiku da sudjeluje u produkciji uzimanjem bijele ploče; ovaj oblik interaktivnosti daje gledateljima djelovanje i uspješno uklanja obiteljsku neugodnost volontiranja. Proizvodnja…

Procjena

Dobro

Revolucionarna predstava koja gleda na život odrastanja u kineskom nuklearnom gradu.

Od trenutka kada uđete na stranicu Projekt Atom Boi, gledatelj je stavljen pod nadzor i time otuđen. Glumeći kao mladi filmaš, Francesca Marcolina u ruci ima kameru telefona i oponaša snimke publike. Opća atmosfera je jeziva, ali intrigantna, s hladnom tamom Trezora koja odgovara neugodi gledanja. Na pozornici se nalazi ekran koji poziva publiku da sudjeluje u produkciji uzimanjem bijele ploče; ovaj oblik interaktivnosti daje gledateljima djelovanje i uspješno uklanja obiteljsku neugodnost volontiranja.

Produkcija počinje snimkom sa gore spomenute telefonske kamere koja se u stvarnom vremenu prikazuje na ekranu. Pretpostavka je da umjetnici produciraju dokumentarac o Yuanzi (xiaonan wang) odrastao je u kineskom gradu Factory 404, cijeloj zajednici posvećenoj čuvanju nuklearnog oružja. To je intrigantan pogled na neobičan splet okolnosti i pokreće teške teme poput uloge oglašavanja u obitelji. Postoje trenuci velike zabave: za mene su vrhunci uključivali pretvaranje zaštitnog odijela u dinosaura i korištenje malog pokretnog svjetla unutar odijela za predstavljanje radioaktivnosti.

Kretanje u vremenu tema je koja se ponavlja u produkciji, a ovaj je cerebralni koncept kondenziran s izvanrednom glatkoćom, kontrastirajući futurističku znanost s fascinacijom prošlošću. Koncept vremena u jeziku je u suprotnosti između engleskog i kineskog, naglašavajući kako se budućnost može vidjeti kao unatrag. Sposobnost serije da prevede apstraktne koncepte u izvedbu prilagođenu publici je trijumf. Putem bijelih ploča i projekcije na platnu, publika je dio igre Pictionary, prikazujući obavijesti poput “Sovjetskog Saveza”, “Leukemije” i “Propasti” kako bi inaugurirali nove scene. Korištenje rekvizita i tehnologije u ovoj produkciji je nadahnuto, dajući dojmljiv i taktilan karakter izvedbi, na primjer korištenjem ekspozicije u krupnom planu na licima glumaca.

Projekt Atom Boi proganja vas osjećaj izgubljenosti i usamljenosti; to je naglašeno kroz reference na smrt i osudu, odražavajući egzistencijalni strah postrevolucionarnog doba. Ostalo pitanje u ovoj produkciji je tko priča priču: ona se proteže između Yuanzija i ambicioznog redatelja. Je li ovo priča o redateljici bez pravca u životu ili o kineskoj studentici paleontologije koja kopa po vlastitoj prošlosti? Narativ se općenito čini pomalo zbrkanim. Međutim, tumači od set nije pronađen (Wang, Marcolina i Kelvin Chan) su karizmatičan kolektiv i uspješno prenose spektar emocija od komedije do tragedije.

Projekt Atom Boi suočava se s kompliciranom temom o kojoj se u Ujedinjenom Kraljevstvu malo raspravlja, i to s izvrsno kreativnim rekvizitima. Ova produkcija nadilazi okvire kada je riječ o pripovijedanju, pružajući promišljenu, višedimenzionalnu izvedbu.

Produkcija: Ansambl nije pronađen
Režija: He Zhang
Režija kretanja: Ting-ning Wen