Bez potpunog kvarenja posljednjeg čina, Gladneyjeve vraća kući, ali sa smrću kao mnogo prisutnijom stvarnošću u Jackovom umu. Nažalost, kako intenzitet raste, “Bijeli šum” gubi dio svog utjecaja, posebno u nekim izgovorenim scenama pri kraju koje odaju ton prvog poluvremena. Da, film se uvijek bavi “ozbiljnim” temama, ali postaje komplicirano kada one zauzimaju središnje mjesto, a ton se bori da spoji satiru i bračnu dramu. DeLillova knjiga desetljećima je poznata kao “nesnimiva”, a čini se da je to najočitije u ovom posljednjem činu.

Srećom, Baumbach ima dvojicu svojih najpouzdanijih suradnika koji ga čuvaju od skretanja s tračnica. Driver je, još jednom, izvrstan ovdje, stvarajući izvedbu koja je često vrlo smiješna bez oslanjanja na široke taktove likova. Postoji verzija ovog lika koja je prikazana kao jedanaestorica – nezgodni akademik prisiljen pokušati održati svoju obitelj na životu unatoč svojim inferiornim vještinama – ali Driver daje izvedbu koja je često vrlo suptilna, čak i kada sve oko njega postaje široko. Gerwig je pomalo neobično pristojna na početku filma, ali to ima smisla za lik koji pomalo izmiče kontroli prije nego što zrak oko nje postane otrovan.

Kako bi raspakirao ovu epopeju egzistencijalnog straha, Baumbach je okupio tim koji zaslužuje spomen. Snimatelj Lol Crawley (“Vox Lux”) postiže pravu ravnotežu između realizma i parodije u svom snimateljskom radu, dajući velikom dijelu filma pretjeran izgled pojačan izvrsnim produkcijskim dizajnom Jessa Gonchora. A&P ovdje, sa svojim svijetlim bojama i policama identičnih predmeta, nije baš stvarnost, ali je dovoljno blizu da dočara svoju poantu, a kaotične sekvence panike u sredini imaju energiju CGI blockbustera. Konačno, glazba Dannyja Elfmana jedna je od najboljih ove godine, jer povezuje tri tonski različite dionice.

Što sve ovo znači? Zašto uzimamo tablete, kupujemo smeće i gledamo automobilske nesreće kako bismo pobjegli od svojih strahova? Fenomenalna A&P plesna sekvenca koja završava “White Noise” pogađa ključnu temu na fascinantan način – možda svi samo kupujemo šarene stvari koje nam ne trebaju odvraćati pažnju od stvarnosti, ali pokušajmo se barem zabaviti dok smo ponovno to radiš.

Trenutno u ograničenom kino izdanju. Na Netflixu 30. prosincath🇧🇷